Var är Jane Eyre? Bokcirkelbok 25

av Jasper FForde

  • MG: 3
  • MF: 3,5
  • KH: 3
  • EE: 3
  • SK: 4

Som synes hade vi en ny cirklare den här gången. Fast sanningen är att hon är nygammal. Fia (som ni känner från Boktimmen) hade av en lycklig slump just tänkt läsa den här boken och passade på att komma och hälsa på. Kanske blir det en comeback, vi får se! (Uppdaterar med hennes inlägg om boken: Här!)

Det är ju ingen överraskning att det var just med Var är Jane Eyre? som Fia gör ett gästspel. Hennes kärlek till sci-fi är väl ungefär lika stor som övriga cirkelns misstänksamhet sammanslagen. Vi andra fick väl erkänna just vår misstro, och vi var flera som hade haft lite svårt att komma in i boken. Det ”påhittade” nämndes som ett problem, vilket kan låta lite lustigt när det gäller boknördar men det är väl egentligen skillnaden mellan det trovärdiga och det man bara måste köpa för att njuta av boken som är kärnan i diskussionen.

Dock verkar det som att det litterära temat fick oss alla på fall till slut, och även om flera var tveksamma till om de kommer att läsa vidare i serien var det desto fler som tänker läsa om Jane Eyre!

3 responses to “Var är Jane Eyre? Bokcirkelbok 25

  1. Jag ska definitivt hålla utkik efter fler intressanta böcker! Nästa bok var ju riktigt intressant, synd bara att jag är uppbokad. I dubbel bemärkelse!🙂

  2. Nämen, det kan väl aldrig vara Fia som satte en fyra😉 Jag gillade också The Eyre affair när jag läste den för några år sedan, men gjorde precis tvärtom och läste om Jane Eyre innan. Tyckte jag var givande. Har ett par Thursday Next-böcker till i bokhyllan, men min man som också blev såld på Eyre affair gillade inte dessa då båda slutade med cliffhangers så jag har inte varit så benägen att plocka upp dem.

  3. Pingback: Ett halvt års läsning (lite drygt) | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

