Det var en bra plan

Ni vet det där jag sa om att jag skulle börja läsa En halv gul sol? Det var en jättebra plan, men jag tror att jag tillfälligt hade glömt att min boksamling är nerpackad i pappkassar och stuvad i ett rum som så småningom ska bli bibliotek.. Jag hittar den helt enkelt inte (kom ihåg att min rörelseförmåga är betydligt begränsad) och fick helt enkelt plocka på mig en annan bok som lunchlektyr.

Just nu läser jag därför Landet utanför av Kristina Mattsson. Den är bra, men jag misstänker (hoppas) att En halv gul sol är en något större läsupplevelse.

Kommentera

