Att läsa i iphone

Arne Dahls Viskleken är utläst, och utan att skriva för mycket om boken (eget inlägg kommer) kan jag säga att jag inte är besviken!

Att läsa i fånen passar mig perfekt just nu – enhandsgreppet och att alltid ha boken tillhands är ultimat i min amningsstyrda tillvaro just nu.

Stör mig lite på blädderfunktionen i bokus eboksapp som funkar sämre i vissa vinklar, men på det stora hela har jag inget problem med att läsa på skärm. Visst känns det absurt att ha över 2000 sidor att bläddra, hade nästan föredragit att se hur många procent av boken som återstår, men det är en småsak.

Just nu stör jag mig mest på att den bok jag helst vill läsa just nu – Tina Feys Bossypants – inte verkar finnas som e-bok.

6 responses to “Att läsa i iphone

  1. Du tycker inte att skärmen är lite liten att läsa på? Att det blir lite text? jag har själv inte testat än, men tänker mig att jag skulle bli lite frustrerad av att jag läser snabbare än jag hinner bläddra så att säga, hehe.=)

    • fullbokhylla

      I början, lite, men man lär sig sin bläddertakt och glömmer bort det tycker jag! Hjälper ju att det var en mycket spännande bok!

  2. Jag tycker inte texten är liten egentligen (man håller lätt telefonen närmare ögonen i så fall, och man brukar enkelt kunna ställa in textstorleken – jag har i alla fall testat tre olika e-boksläsare i fånen), men det där att man måste bläddra ofta är större problem tycker jag. I alla fall om man gärna läser när man har vantar på sig (vilket jag gjorde i vintras), eller medan man sitter på toaletten eller borstar tänderna och så att säga har händer som är smutsiga eller blöta och inte kan bläddra.

    Sen passar inte alla slags texter att läsa i telefonen – mer komplicerade resonemang, där man vill kunna gå tillbaka och läsa är mindre bra tycker jag. Men lättlästa deckare är perfekt.

    • Jag menade egentligen itne mindre storlek på texten, snarare just färre ord. Och just det här att bläddra fram och tillbaka gillar jag också. Dörför jag har lite svårt för ljudböcker ex, men kan lyssna på det ibland när det passar bättre än att plocka fram en bok att bläddra i eller om man kör långt ex.

  3. Jag upptäckte också Tina Feys Bossy pants igår när jag slösurfade lite på Waterstones. Började också flämta lite, och inte på grund av värmen! Måste nog köpa lite.

    Så du är nöjd med att du köpte iPhone istället för iPad då?🙂

Kommentera

