Nu jävlar anamma ska här lånas böcker!

Det går ju hur bra som helst att låna böcker till iphonen! Lite surt är det allt att det inte finns en enkel app för det, utan man måste ta omvägen via en dator, men det kommer väl!

Just nu läser jag Cirkeln och har dessutom laddat hem Alex Schulmans bok med det långa namnet. Två böcker jag aldrig skulle köpt eller bett att få recensera men som jag ändå varit lite nyfiken på!

Har dessutom läst Linda Skugges bok Ett tal till min systers bröllop och nu är jag bara lite sur över att Sylvia Plaths Glaskupan inte finns att uppbåda som e-bok någonstans, för det var väl den stora behållningen med Skugges bok; nyfikenheten på Plath!

4 responses to “Nu jävlar anamma ska här lånas böcker!

  1. Miljövänligt är det ju att låna e-böcker, men blir inte texten väldigt liten och jobbig att läsa?

    • Jag tycker inte det är något problem! Man kan ju förstora texten om man vill, men då får man bläddra oftare!

  2. Som den bibliotekarie jag är måste jag tipsa om detta: http://www.stadsbiblioteket.nu/bibliotekets-e-bocker-nu-i-din-iphoneipad/ Det är alltså fullt mökligt att ladda ner direkt till iphone utan att gå omväg via dator!

Kommentera

