Fallet med den outlästa boken

Fallet med de försvunna böckerna

Av Ian Sansom

Förlaget skickade denna på eget bevåg och jag blev glad. Ni ser ju omslaget och titeln liksom! Men ärligt talat kom jag inte långt. Trots min positiva inställning lyckades Ian Sansom och hans klumpiga intellektuelle bibliotekarie Israel Armstrong inte intressera mig ett dugg. Tyvärr.

Så nej, det här blir ingen bok jag läser ut.

Andra har gjort det, men ingen av de recensioner jag läst har varit särskilt övertygade så det kanske inte bara är jag! Här hittar du Hyllans recension. Hon tar en jämförelse med Douglas Adams som intäkt för att det här inte är hennes tekopp, men jag tycker inte Sansom är i närheten av Adams (som Hyllan uppenbarligen inte gillar medan jag avgudar) någonstans. Karin på enbokcirkelföralla gillade i alla fall, läs hennes recension här!

Den här boken har jag, som framgår, fått som ett recensionsexemplar från Massolit förlag.

 

One response to “Fallet med den outlästa boken

  1. Sansom är trots allt bättre än Adams😉

Kommentera

