Läst men inte bloggat

Sedan jag blev sjukskriven för havandeskapsförgiftning och så småningom fick Astrid har jag läst en hel del men bloggat desto mindre.

Här är listan på de böcker jag läst. Kommer knappast att hinna recensera alla, så jag skriver korta kommentarer och återkommer om vissa:

  • Agnes Cecilia av Maria Gripe

Ibland är omläsning det enda man orkar. Och vad är bättre än att läsa om en riktig favorit? Agnes Cecilia håller ännu och jag är sugen på ännu mer Gripe framöver.

  • Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom

En sådan som många listar som favorit, som jag nu äntligen har läst. Lite allmänfilosopsykologi, och en fin historia var det visst, men inget som kastade omkull mig (mer än jag redan var omkullkastad vid läsandet…)

  • Sms från Soppero av Ann-Helen Laestadius

Var på sjukhuset och utan bok och mamma hade av någon anledning denna i bokhyllan på jobbet (signerad av författaren, så jag gissar att de stött samman i något sammanhang). En fin ungdomsbok med lappländskt tema som visade sig mer aktuell än jag fattade då trean i serien precis kommit ut, om den ens är ute ännu? Jag ska låna tvåan och läsa vidare jag!

  • Maken av Gun-Britt Sundström

Den här bara måste jag skriva om igen, så jag säger inte så mycket nu. Läste den när jag blev inlagd och läste ut den på BB. Flera av de äldre barnmorskorna kommenterade den och berättade att de läst den i ungdomen!

  • Viskleken av Arne Dahl (e-bok)

Min första e-bok och en riktigt bra bok. Återkommer om den.

  • Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge (e-bok)

Den här behöver jag också återkomma till, fast inte i någon postivit bemärkelse. Gillade INTE.

  • Hitta vilse av Carin Hjulström (e-bok)

Hjulströms serie om nybakade journalisten Frida är mysläsning för en sån som mig. Hittade dock ett störande korrfel, där en krönikör som kallas Yada i början heter Yngwe Adamsson (YAda, alltså) plötsligt heter Yngwe Andersson.. Jaha, liksom?

  • Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist

Mysbok. Inte mycket mer att säga om det.

  • Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (e-bok)

Återkommer!

  • Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman (e-bok)

Fördelen med att låna e-böcker på biblioteket är att jag hittar böcker som jag aldrig skulle läst annars. Den här är en sådan, och jag är ganska glad att jag gjorde det. Många i min närhet har irriterat sig på denna, men jag tyckte den var fin.

  • Jag älskar dig inte av Christina Stielli

Återkommer!

  • En sannolik historia av Karin Alvtegen (e-bok)

Återigen en bok jag nog inte hade plockat upp annars, men som är lagom lättsmält för att läsa i fånen. Har läst någon enstaka av Alvtegens tidigare och det här är ju något annat men jag gillar det. Välskrivet och finstämt, även om historien berättats förr.

3 responses to “Läst men inte bloggat

  1. En sannolik historia tyckte jag om.

  2. WOW, vad du betat av!! Låter som man får rätt mycket läst som småbarnsmamma ändå. Maken gav mig mycket ångest ett tag när jag var rätt mycket yngre, hade väldiga kärleksproblem o ännu inte helt beslutat mig för att läsa till biblis.

  3. Pingback: Utlovat (eller Eva rasar) | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

