Ett lappkast*

Jag ska läsa webbutveckling på distans under föräldraledigheten. Det är bara 7,5 poäng och jag bestämde mig för att dessutom få lite papper på mitt läsintresse och sökte littvet också (distans halvfart).

För att fylla upp ansökan och för att det verkade så roligt sökte jag också en kurs i barn- och ungdomslitteratur (också halvfart). Igårkväll när jag skulle tacka ja till de första två insåg jag plötsligt att det var den tredje jag verkligen ville läsa.

Så blev det! Och vad jag ser fram emot det!

*Vet ni vad ett lappkast är? Det är när man gör en helomvändning i skidspåret, vänder ena skidan bakåt och följer efter med den andra.

2 responses to “Ett lappkast*

  1. Vilken bra idé!
    Jag har själv läst barn och ungdomslitteratur, en liten distanskurs och det var riktigt intressant. Så roligt att jag fortsatte med två kurser i att skriva för barn och unga, också på distans, även på de kurserna läste vi en del skönlitteratur och det har varit så givande!

    Hoppas det ger dig mycket också!

    //Liolej

  2. Sounds great!! 🙂

Kommentera

