Saker man gör

Saker man vill göra när man för ovanlighets skull inte har ett barn vid bröstet eller i knät:

Blogga om fina böcker man läst. Blogga om kursen i barn- och ungdomslitteratur som man blivit antagen på. Blogga om den stundande bokmässan och att man efter en dust med SJ köpt biljetter dit. Blogga om alla fina barnböcker man läst i dotterbloggen. Blogga om en diskussion man startade för ett tag sedan här, och som fortsatt här. Alldeles för sent kolla in vilka böcker som är på gång i höst och mejla förlagen om vilka man tror sig hinna läsa och recensera. Och då nämner jag inte duscha, dricka kaffe, bajsa i lugn och ro och sådana basala saker som man ändå inte tar sig tid att göra…

Saker man gör när man för ovanlighets skull inte har ett barn vid bröstet eller i knät:

Bloggar om allt man inte hinner med. Spelar Wordfeud i iphone. Konstaterar att barnet som verkade sova så lugnt är vaket.

4 responses to “Saker man gör

  1. Känner igen det där. Vår Elsa fyller ett år nästa vecka.🙂

    • Jag har en tvååring och en tvåmånaders… Så jag borde lärt mig förra gången.. Å andra sidan hade jag ingen tvååring då!

  2. *skrattar* åt ”att få bajsa ifred”. Tack för påminnelsen om tiden då det var lyx!

Kommentera

