Börja-läsa-dag

När alla andra pumpar ut recensioner för att det är recensionsdag börjar jag istället läsa.

Pratar om Sfinx av Christine Falkenland och jag läser den i telefonen. Egentligen hade jag tänkt läsa alla de här artiklarna (som jag inte kan länka till från sagda telefon) om hur biblioteken ruineras på grund av e-boks-lån men istället lånar jag boken från stackars Malmö stadsbibliotek. En sak undrar jag bara: om man slutar låna e-böcker för bibliotekens skull hur ska biblioteken någonsin få reda på hur stor efterfrågan på e-böcker det finns?

Kommentera

