Utlovat (eller Eva rasar)

Jag skrev här om en del böcker jag läst och utlovade att återkomma om vissa. Man får väl se de där löftena som intentioner, men när det gäller Cirkeln så är så mycket skrivet att jag inte behöver tillägga mer än att jag sjunger med i hyllningskören och ser fram emot nästa. Trots att det är mer skräckbetonat än jag vanligtvis gillar.

Men en sak som jag måste nämna är alla särskrivningar. Cirkeln var en av de första e-böcker jag läste, så jag blev ärligt talat lite orolig för att alla skulle vara av samma dåliga kvalitet. Så har det nu inte varit, så då måste jag bara berätta att det gick knappast en sida i den boken (och då pratar vi iphone-sida!!) utan en särskrivning. Inte avstavningsfel utan rena och helt galna särskivningar mitt i en rad. Hur kan det förekomma? Jag förstår inte!

Så, nu har jag rasat. Nu länkar jag till bra inlägg om Cirkeln istället:

Bokomaten, Enligt O, Om Cirkeln i DN

Har du bloggat om Cirkeln? Länka i kommentarsfältet vet jag!

2 responses to “Utlovat (eller Eva rasar)

  1. Really? Ja, jag hade ju bara dött. Nä, kanske inte det, men på mitt lilla nörd-/(tant?)vis klarar jag icke särskrivningar. Så bra rasat! Tror du det bara kan ha varit e-boksversionen? Hoppas någon med insikt i analog bok kan upplysa oss.

Kommentera

