Alltid aktuellt

Jag hittar den hos Bokbabbel men den har snurrat lite varstans nu (bland annat här)

Böcker som är aktuella just nu

Den engelska: Jag borde svara Bossypants av min idol Tina Fey, för jag har velat läsa den hela sommaren men den står faktiskt orörd i bokhyllan. Redo att plocka fram i alla fall!

Vid sängen: Boken om dig där jag skriver om Astrid, samt en likadan Mitt första år-bok om Ebbot. Sorgligt nog pratade maken och jag senast igår om att införa iphoneförbud i sängen framöver. Det är nämligen mycket wordfeud nu, och annat surfande. E-boksläsande får dock undantas om jag ska gå med på ett sådant förbud. Men alltså, det blir inte mycket läst i sängen längre.

I väskan: I och med att jag börjat läsa mycket e-böcker i mobilen har väskan blivit betydligt lättare. Möjligtvis ligger Min kamp (KOK) kvar där, men den är utläst nu!

På toaletten: Diverse nummer av Vi föräldrar, höstens biblioteksprogram och annat viktigt.

Läser emellanåt: Malin från Skaftnäs, Fotbollsfrun Malin Wollins krönikesamling som snart kommer ut från Piratförlaget.

Borde börja med: Förutom tidigare nämnda Fey-bok har jag Malin Johanssons Kär lek på gång. Ser fram emot att läsa den!

På is: Hmm.. har jag någon sådan? Började läsa en Nesbø i telefonen (Djävulsstjärnan tror jag det var, lånade böcker försvinner ju efter ett slag) för ett tag sedan, men jag kände inte för den just då.

One response to “Alltid aktuellt

  1. Jag läser Bossypants nu, tror jag skrattat på nästan varje sida. Och fått food for thought! Ingen dålig kombo. Älskar Tina Fey!

Kommentera

