20 snabba enligt O

Kan inte motstå denna.

Morgonpigg eller nattuggla? En ”non-practising” nattuggla just nu, får tilläggas.

Bibliotek eller bokhandel? Samlaren i mig säger helt klart bokhandel.

Adlibris eller Bokus? Återbäringssystemet är grymt! Handla böcker – ha råd med middag. Eller funkar det inte så menar ni?

Ljudbok eller e-bok? Ljudbok finns inte för mig. Och e-boken har revolutionerat min vardag!

Inbunden eller pocket? Inte bara för priset, utan också för läsbarheten tycker jag. Är nog svag i armarna.

Vampyrer eller zombies? Nä.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Helst ingen av dem. Men Läckberg är cool på sitt sätt.

En i taget eller slalomläsning? Slalomläsning för mig brukar betyda att en bok åker förbi de övriga i störtloppsställning.

Bokmärke eller hundöra? Var finns bokmärkena när man behöver dem?

Chips eller choklad? Alla gånger. Särskilt när jag läser. Chips är filmsnacks.

Biografier eller memoarer? Visst finns det fantastiska memoarer, men utifrånperspektivet ger något extra.

Skräck eller chicklit? Möt Sveriges harigaste bokbloggare.

Boken eller filmen? Förutsatt att boken kom först. Ni vet de där böckerna som skrivs för att rida på en populär films våg.. not som much. Inte för att jag läst någon fler än Clueless, men den säger väl det mesta.

Twitter eller Facebook? Får mer impulser och inspiration därifrån men gillar att hålla kontakt med vänner på fejan.

Strindberg eller Heidenstam? Har ärligt talat läst mycket lite av den förste och inget vad jag kan minnas av den andre…

Kokbok eller Bakbok? Fast jag sätter gärna och allt som oftast en av de sistnämnda i makens händer.

Te eller kaffe? Alltid. Alla dagar.

Rött eller vitt?

Boklördag eller ViLäser? Att prenumerera på DN utanför Stockholm är helt värdelöst (gamla nyheter och dålig korrläsning), men jag läser gärna Boklördag när jag lägger vantarna på en.

Man Booker Prize eller Augustpriset? Gilla svenskt.

One response to “20 snabba enligt O

  1. Känner mig också för trött för att kunna kalla mig nattuggla längre, men morgonpigg är jag definitivt inte. Nä var ett bra svar, som jag också skulle kunna ha gett på samma fråga.

Kommentera

