Tomorrow, tomorrow…

Imorgon bitti går tåget. Det blir Astrids första längre resa, och det ska bli mycket intressant att se hur den går. Borta är ju tankarna på tågläsning, och några böcker förutom den ja läser i mobilen får nog inte följa med. Här packas det lätt och smidigt, för från centralen i Göteborg gör vi inga avstickare innan vi är på mässan.

Bokomaten efterlyser bokmässeplaner och jag kan säga att det för min del blir en lugn mässa om man ser till minglande och partajande. Däremot har jag en del jobb att göra, så lugnt som i slippa-ont-i-fötterna lär det inte bli tal om. Och jag hoppas så klart träffa många glada bloggare. Ser ni en glasögonprydd 30+are med vidhängande bäbis och illgrön barnvagn så kom fram och säg hej!

De hållpunkter jag har är:

Torsdag: Intervju med Karin i bokbloggarrummet vid 15-snåret. Födelsedagsmys för kompis på kvällen.

Fredag: Frukostbokcirkel (som dock blivit kaffebokcirkel då mässan inte lät oss ta in egen frukost) om Den enögda kaninen. Barnvakteri (på mässan!) med kompis systerdotter på eftermiddagen. Lämna två texter till lördagstidningen.

Lördag: Bokbloggsmingel klockan 16.00 (Konferenslokal R3)

Söndag: Hemresa.

Jag kommer att slänga iväg ett blogginlägg från mobilen då och då, men framför allt bloggar jag tillsammans med min kollega Gunilla på Skånskans bokmässeblogg från och med imorgon och fram till söndag. Kolla in där vetja!

One response to “Tomorrow, tomorrow…

  1. Trevlig resa och mässa! Ev ses vi på bokbloggsminglet på lördagen.

Kommentera

