Kulkalendrar

Förra året julkalendrade jag mig visst, om jag inte minns fel. I år har jag till och med missat julpåseutbytet som jag sett fram emot, men sån’t är livet.

Idag är i alla fall planen att ge sig ut på stan och fixa en bokig julkalender till sonen. Tänkte bland annat köpa denna och dela upp den i fler paket. Har ni andra förslag? Hur gör ni som har små barn, fixar ni kalender? Berätta!

8 responses to “Kulkalendrar

  1. Vi testar med pussel i år: http://josjos.se/blog/2011/11/30/adventskalender-2/
    Får se hur det går…

  2. En liten varning bara: förbered dig redan nu på att få tillverka en sisådär 360 små paket (15 år*24 paket) om du väl börjar! Själv insåg jag inte hur snabbt saker blir traditioner som ALLTID funnits i barnets värld. Tummnen upp för böckerna i alla fall, där har du löst ett par av de 360 paketen, en bra start! 🙂

  3. Vilken otroligt rolig men tidskrävande idé! Jag hade också paketkalender som liten och håller med Anna-Maria..;) Blir snabbt en tradition.;) Men ofta funkade det bra med en chokladbit eller något annat pyttigt.

Kommentera

