Bokreatips

På Skånskan har vi idag samlat en massa fina bokreatips. Jag har tipsat om tre barnböcker, men fyller på med ytterligare några tips här!

Har du shoppat på bokrean? Ska du?

Jag har själv inte beställt någonting från näthandlarna, men tänkte ta en sväng i de fysiska bokhandlarna nån dag i veckan. Planen är att ta med sonen och låta honom välja några böcker på egen hand. Han blir ju oftast matad med böcker som på något magiskt sätt följer med mig hem från jobbet, så jag tänkte det kunde vara bra att han får se att böcker är något man normalt väljer själv och köper i affär! Det ska bli spännande att se vad han väljer

5 responses to “Bokreatips

  1. Jag har faktiskt beställt böcker det här året, mest barnböcker som storebror valde ut till hans stora lycka. Hans älsklingsbok just nu är (lånad på biblioteket) är Vi letar konstiga bilar, den fanns på bokrean så den beställde vi. Kan varmt rekommenderas till alla biltokiga små barn. Sedan blev det två till barnböcker på temat bilar, Örnis bilar, Halvan kör skopbil. Själv blev det bara en pocket för min del, få se om jag snubblar över något fler på den fysiska bokrean.

    • Vi har den lilla varianten av den där bilboken. Tyvärr var det andra bilar som min son fastnade för på rean – mer om det snart!

  2. I år har det hänt något märkligt för min del: jag tröttnade på rean flera dagar innan den ens började. För mycket (otroligt många) mail från nätbokhandlarna (en i synnerhet). Hoppas ni hittar något trevligt för allt bokigt ska ju vara glädje, tycker jag.

  3. Jag har lärt mig av tidigare misstag, inga böcker med ljud mer, så vi beställde som jag skrev från nätet, sedan fick dom välja böcker (den stora) själv när vi var på ICA Maxi, då kom vi såklart med bilböcker som alltid, men Halvan böcker om bussen och bärgningsbilen, det kändes som en bra bokrea i år, ur barnsynpunkt.

Kommentera

