Uppsats – check

Vet ni vad jag precis har gjort? Jag fick – med mycket möda och uppbackning från föräldrar ock make – in min uppsats i kursen jag läst det senaste året. 15 sidor, ett ämne som står mig nära men ändå kände jag mig inte säker på att det skulle gå. Det gick.

Nu återstår att invända betyg (och skriftligen opponera på en annan students uppsats) men jag känner mig ärligt talat rätt nöjd. Godkänd måste den bli, om jag inte klantat mig helt med nån formalia. Roligast vore ett VG, för det har jag haft på övriga delkursen (så fick jag det sagt) men egentligen handlar det mest om att jag gjorde det!

Och gissa vad? Jag har dessutom läst två icke jobb- eller studierelaterade böcker på sistone. När både Arne Dahl och Kristina Ohlsson kommit med nytt är det inte mycket att be för…

One response to “Uppsats – check

  1. Pingback: Charmörer, mördare och flickböcker | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

