En dåre fri

Av Beate Grimsrud

Jag tog en paus från den här boken. Delvis för att lästiden var knapp, delvis för att jag var tvungen att fundera på om jag orkade läsa vidare. Sedan gjorde jag det, och det är jag glad för. Jag tycker mycket om den här boken. Jag vet inte mycket om att vara psykiskt sjuk på det här sättet även om jag haft min släng av ätstörningssleven, men tycker att jag får en fin bild av den splittring och den overkliga verklighet som den som hör röster måste leva i.

Helena på Fiktiviteter har skrivit fint om boken här.

Den här boken har jag lånat på biblioteket som e-bok och läst i min telefon.

3 responses to “En dåre fri

  1. Jag älskar boken men har märkt att det är många som har svårt för den. Jag kände inte alls av de när jag läste utan var fast efter första sidan.

  2. Åh, jag vill läsa En dåre fri! Lyssnade på Grimsrud i Sommar i P1. Det lät som en bok man kan behöva pausa från så det gjorde du nog rätt i

  3. Pingback: Ett halvt års läsning (lite drygt) | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

