Bokcirkel: Avvägar

Av Tawni O’dell

Åh vad trevligt det var att sitta och prata böcker en hel kväll. Och vad roligt att träffa nya människor!

Vi kunde konstatera att vi har en hel del gemensamt. Bara tjejer (bokbloggar inte killar?), alla i ungefär samma ålder och hittills väldigt likriktad smak i böcker. I alla fall om man dömer utifrån vad vi tyckte om denna månads bok. Tack och lov har vi lite olika preferenser och nästa bok, som Fia valde, ska bli väldigt spännande att läsa; Goda Omen av Neil Gaiman och Terry Pratchett (A i Gbg, jag hör dig hurra!!). Särskilt som flera av oss vid presentationsrundan erkände att vi aldrig läser sci-fi.

Så. Avvägar alltså.

Vi beslutade att inte föra särskilt detaljerade anteckningar, men att skriva upp betygen vi sätter för varje bok. Då har man något att hänga upp minnet på, och vi får en lista över vad vi läst. Betygsskalan är 1-5, där 5 är bäst. Efter lite tvekan beslöt vi oss för att tillåta halva poäng, vi får se hur det utvecklas.

  • Full bokhylla: 3
  • Fia: 4
  • Stina: 4
  • Madeleine G: 3
  • Sofie: 3,5
  • Madeleine F: 3,5

Boken väcke många funderingar och tankar och kan definitivt rekommenderas som bokcirkelsbok!

5 svar till “Bokcirkel: Avvägar

  1. Hej hej, vad roligt det var att äntligen träffas! Jag tycker det verkar som du fått ihop ett toppengäng och jag ser fram emot många trevliga läsningar ihop… =)

  2. A skvallrade om den här bloggen (som jag inte visste om). Jag skulle uppskatta en kort sammanfattning av handligen, eller länk till en sådan. Då får man en uppfattning om det är något man ska kolla upp närmare.

    Kram!

  3. Kolla in min blogg så får du det =)

  4. Milla! Välkommen!
    Jag ska absolut lägga till länkar nästa gång. I ett tidigare inlägg hittar du en hel del länkar om Tawni O’dell:

    Det blir Tawni på första bokcirkeln

  5. Off topic: Ni har väldigt roliga monster-avatarer! 🙂

Lämna en kommentar