Bokbloggsjerka om format

Veckans jerka handlar om form. Annika vill veta:

VILKET/VILKA BOKFORMAT (POCKET, INBUNDEN, E-BOK, LJUDBOK…) FÖREDRAR DU OCH VARFÖR?

För mig är svaret allt utom ljudbok. När jag får välja väljer jag pocket, men jag har inga problem med att läsa inbundet och jag tycker också att det är helt ok att läsa på en skärm även om jag är rädd att jag på en – säg ipad – skulle distraheras och börja kolla mejlen, blogga och annat livsviktigt. Ljudbok klarar jag däremot inte av alls. Jag vill koncentrera mig när jag läser, inte diska och städa samtidigt. Och ligger jag rakt upp och ner i soffan/sängen och lyssnar är risken stor att jag somnar.

Varför väljer jag pocket? Jag tycker ofta inbundna böcker blir tunga och klumpiga, dessutom får de inte plats i handväskan.

Vad föredrar du? Haka på jerkan du också vetja!

2 svar till “Bokbloggsjerka om format

  1. Jag tycker som du med ljudbok – enda gången det funkar för mig är faktiskt i bilen. När man kör långt så kan det vara skönt att lyssna!

  2. Många i min närhet skryter upp ljudboken och då framför allt i kombination med städning, tvätt och bilkörning. Jag har testat att förena ljudboken med jobb och det fungerar ganska bra men oftast blir jag vansinnigt irriterad på den som läser upp boken efter en stund.
    Jag har dock bestämt mig för att jag ska testa ljudboken nästa gång jag ska köra en längre sträcka men jag tror knappast att jag kommer att ändra min åsikt angående den inbundna boken.

Lämna en kommentar