Day 11 – A book you hated

Den här frågan borde nog den här, eller den här bloggaren svara på, för de verkar vara inne i en sågningsfas av sin läsning just nu. Själv har jag tvärtom läst fler riktigt bra böcker i januari än hela förra året känns det som, så bokhatet ligger inte så nära till hands.

Jag har ju redan haft Världens sista roman uppe, och det var ju inte så mycket att jag hatade den som att jag inte orkade med den. Böcker man hatar måste man ändå ha en ganska stark relation till, känner jag, och kanske ska man hellre leta bland böcker vars innehåll gjorde en mycket upprörd.

<— Det här skulle ju kunna sägas vara en sådan bok, men den passar dåligt in på rubriken eftersom det är en bok jag gärna tipsar om.

Samtidigt läste jag den under en period i mitt liv då jag mådde mycket dåligt, och även om boken på vissa sätt hjälpte mig kan jag bli förbannad på den, att den skrev mitt liv och att den på ett sätt, innan jag fått fler verktyg att jobba med, snarare uppmuntrade ett sjukligt beteende än peppade mig åt rätt håll.

<— Det här är också en bok som gjorde mig fly förbannad. Och nog kan man sträcka sig till att jag hatar innehållet i den. Den gör mig arg, och jag vill ändå inte tro på den bild som den ger av män och som stundom verkar nästan generell. Har du läst den? Vad tycker du?

Vilken bok hatar du?

Detta inlägg är en del i utmaningen 30 days of books.

2 svar till “Day 11 – A book you hated

  1. Usch, har det märkts så tydligt? Sorgligt men sant. Hoppas på uppgång snarast!

Lämna en kommentar