Boknördskonvent

Så har jag hämtat mig från Bokresan. Hade någon vad tanke om att jag skulle vara utvilad efter helgen, men precis som Bokbiten-Carina fick jag snabbt tänka om. Ett trevligare gäng får man leta efter (de som har bloggar finns uppradade här), och det blev så klart inte hälften så mycket läst som jag hade tänkt. En av tre medhavda böcker var ändå bra tycker jag, även om statistiken grusas lite av den enorma goodiebag som Petra och Ann-Sofie på Breakfast Bookclub samlat ihop. Medhavda vs. hemburna böcker är 3-en ziljon.

Förutom äta gott, snacka i munnen på varandra och sitta och läsa (blogga/twittra/facebooka) boktipsade vi naturligtvis. Här är några tips som alla kan ta del av. Vi hade också ett bokprat om den redan mycket omtalade Felicia försvann. Jag har själv inte läst boken, och hade egentligen inte tänkt göra det, men jag blev riktigt intresserad. Och självklart kunde jag prata om en bok jag inte läst… vaddå?

För min del grusades helgen lite av att dottern var sjuk och det var lite galet på hemmafronten, men framåt lördagskvällen var rapporten ”allt väl” och då kunde jag njuta av det twitterinspirerade litteraturquizet som värdarna klurat ut.

Tack alla inblandade!

3 svar till “Boknördskonvent

  1. En härlig helg, avslappnande på många sätt, men jag känner ändå alltid när jag kommer hem en söndag em/kväll att jag gärna vill vara ledig ett par dagar till. Men det vill man väl kanske alltid…

    Mycket nöjd med all lästid jag fick iaf, trots att vi hann med många timmars snickesnack också! Alltid kul att träffas, tycker jag.

    • Verkligen! Alltid kul att ses! Nästa gång får man nog lägga in en extra ledig dag efter bokresan. Och helst då utan vabruariförtecken!

  2. Pingback: Bossypants | En full bokhylla är en rikedom

Lämna en kommentar