Pocketkedja: Om min läsning

Till alla deltagare i pocketkedjan: Kopiera denna enkät och lägg in era egna svar istället för mina – och skjuts ut på bloggen så snart som möjligt!

Som läsare är jag: Passionerad och otålig.

Som bloggare är jag: Så aktiv jag hinner (1-3 inlägg i veckan)

Senast lästa bok: Min vän Stieg Larsson av Kurdo Baksi.

Senast köpta bok/böcker: Bokusbeställning på väg as we speak: 

American Wife av Sittenfeld, Curtis , Puss! av Gutman, Anne och Vågorna av Woolf, Virginia

Favoritbok: Står mellan Pella i praktiken av Claque och Albertetriologin av Cora Sandel.

Favoritdeckarförfattare: Arne Dahl

Jag läser allt av: Carina Burman, Alexander McCall Smith, Marian Keyes, Monika Fagerholm

Jag läser helst inte (genre/författare): Fantasy och Sci-fi. Brukar också undvika Jan Guillou.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Böcker om föräldraskap, böcker om sömnad och böcker om feminism.

Förutom svenska läser jag gärna på: Engelska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Glitterscenen av Monika Fagerholm.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Joyes Carol Oates Blonde.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Böcker av gamla svenska kvinnliga författare som Fredrika Bremer, Elin Wägner med flera. Och fina barnböcker och böcker av Claque (fast jag tror jag har alla nu).

Jag vill uppmana min bokvän att: Överraska mig!

 

7 svar till “Pocketkedja: Om min läsning

  1. Nu har jag lagt ut mina svar på frågorna på bloggen 🙂

  2. Åh, pellaböckerna!
    ångrar nästan att jag hade så stark karaktär att jag inte anmälde mig till kedjorna… men jag HINNER ju inte *suck*

  3. Pingback: Om min läsning : Bokoffer

  4. Pingback: En boklista att ta efter - Sjumilakliv.se

  5. Jag har svarat på Yfronten fast jag inte är med i kedjan.

  6. Pingback: Frågor & Svar i Vårskönt bokbyte! « En full bokhylla är en rikedom

Lämna en kommentar