Day 08 – Most overrated book

Usch. Jag inser att den här utmaningen kräver minne, och det verkar jag inte ha. Därför blir de flesta svar antingen ur barnbokhyllan (DE böckerna kommer jag minsann ihåg!) eller från de senaste åren då jag ju dokumenterat min läsning.

Här är ju till exempel en bok som gjorde mig besviken. Huruvida den är överskattad vet jag inte riktigt, men jag vet att många andra bloggare gillade den, och jag blev besviken.

Sedan kan man ju diskutera det där med förväntningar, för jag skrev ju nyligen om en bok som ALLA fullkomligt älskar men som jag – kanske på grund av denna hajp – inte riktigt förstod storheten i. En fin bok, men så speciell tyckte jag nog inte att En dag var (fast jag önskar att jag hade haft en sådan här upplevelse!)

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 days of books.

Ett svar till “Day 08 – Most overrated book

  1. Nu börjar det bli läskigt… Jag ska precis skriva mitt inlägg om En dag och Världens sista roman som mest överskattade och så har du gjort detsamma! Jag blir rädd!

    Eller så är det bara så att vi har väldigt lika smak 🙂

Lämna en kommentar