En hålla-liv-i-bloggen-enkät

Pust! Pust för tvåbarnslivet och februari och börja jobba och nya utmaningar på jobbet och körkonserter (PÅ SÖNDAG!) och ja.. pust och stånk och stön. Men ganska roligt.

Hur som helst tänker jag att en liten enkät (som jag hittade hos Bokbabbel men som väl de flesta fyllt i vid det här laget) inte kan skada:

Senast lästa bok: Bossypants av Tina Fey, eller om man ska vara noga är det nog Sune från början av Sören Olsson och Anders Jacobsson (kurslitteratur).
Senast köpta: Diverse barnböcker på rean. Vissa rätt motvilligt. Till mig själv kan jag banne mig inte komma ihåg! Fatta!
Senaste lånade: Astrid Lindgren – Vildtoring och lägereld av Vivi Edström (kurslitteratur)
Senast fådda: En bamsig goodie-bag på Bokresan.
Favoritbokhandel: Hamrelius i Malmö.
Favoritbibliotek: Kirsebergs, dit jag beställer alla böcker jag vill låna.
Antal lånekort: 1 st.
Använder som bokmärke: Erkänner: hundöron. Alltid hundöron.
Favoritfärg på bok: Uh? Ingen preferens.
Favoritsnack vid läsning: Choklad. Alltid choklad!
Favoritdryck vid läsning: Beror på tid på dagen och andra tillbehör.
Favoritställe att läsa på: Sängen.
På den sidan hålls jag i den bok jag läser nu: 48, i Rädd att flyga av Erika Jong som är vår bokcirkelbok. En läsning som tyvärr går lååångsamt.
Den här boken köper jag till en förälder: Köpte senast Tintin i Sovjet till pappa som fyller år i februari. Han köper själv så många böcker att han sällan får skönlitteratur. Mamma får ta över sådant jag gillat.
Den här boken köper jag till min partner: Min man läser via Storytel, så han får sällan böcker. Köpte två brödböcker till honom på rean då han bekänner sig till surdegsläran.
Favoritgenre: Köksbänksrealism.
Favoritformat: Pocket. Eller e-bok.
Författarfavorit: Carina Burman. Suktar efter något nytt från henne nu.
Den tjockaste bok jag läst: Oh, det vet jag inte. Nån Harry Potter kanske? Det där beror ju också en hel del på hur tät texten är, så jag tycker inte det är något relevant mått på läsning.
Den tunnaste bok jag läst: Djur av JCO är väldigt tunn vill jag minnas. Tycker återigen att måttet på läsning är annat än tjocklek på bok.
Favoritljud när du läser: Vågskvalp är inte fel. Tystnad i allmänhet funkar också utmärkt.
Favorittidning: Förutom ViLäser blir det mest föräldratidningar är jag rädd. I teorin läser jag både Ordfront och Filter, men i ärlighetens namn var det ett tag sedan.
Tidningar jag prenumererar på: Tidningar vi prenumererar på hemma är ViLäser, Filter, Ordfront, Allt om Mat och Vi föräldrar.
Favoritbokblogg: Jag njöt alltid av att läsa Vixx utläggningar, men för tillfället har hon övergått till kortare format verkar det som.
Mitt bästa bokminne: Barndomens bokreor. Sommaren då jag fick Mimmis bok (av Viveka Lärn, då Sundvall), slukandet av Albertetriologin i Bilbao. Det finns för många för att välja!
Senaste bokfyndet: Oj. Hela bokrean har gått i antifyndets tecken så jag minns faktiskt inte.
Senaste impulsköpta bok: Fattar ni hur länge sedan det var jag köpte böcker? Skyller allt på att bokhandeln i köpcentrat intill mitt jobb slagit igen. Det var tider det!
En bra bok att ge bort: Snor Bokbabbels svar här: Är en bok du tror att mottagaren kommer att gilla!!!! (utropstecknen är mina egna).
Bokgenre som jag undviker: BOATS och sci-fi.
Så gör jag med böcker jag inte vill ha längre: Ger bort.
Så här håller jag koll på vad jag har läst: Bloggen. B O R D E B A C K U P P A!!
Så här sorterar jag min bokhylla: I alfabetisk ordning enligt författarens efternamn, men även uppdelat per genrer. Har olästa böcker för sig.
Nästa bok jag ska läsa: Måste koncentrera mig på kursböcker och bokcirkelboken, och risken är att nästa blir antingen nästa bokcirkelbok eller nästa kursbok.

Så. Det där var nog intressantare för mig än för er. Slutsatsen är i alla fall att jag har en HIMLA MASSA böcker innestående när andan faller på!

Ett svar till “En hålla-liv-i-bloggen-enkät

  1. Min läsning av bokcirkelboken går också långsamt! Den är lite seg så här långt om än välskriven.

Lämna en kommentar