Det mest tragiska

Sedan jag fick barn berörs jag så fruktansvärt av sådana här nyheter. Det är alltid sorgligt och tragiskt när någon gör ett barn illa, men när det är den egna föräldern är det som att så mycket måste ha gått fel. Har ingen sett signalerna?

Jag har skrivit om förlossningsdepression här och i viss mån här!

Oroar du dig för dig själv eller någon närstående är här några länkar:

Förlossningsdepression och Förlossninspsykos

Det kanske kan verka som att jag själv varit drabbad, men så är – tack och lov –  inte fallet. Däremot oroade jag mig en hel del för det inför förlossningen, och har därför fördjupat mig lite i ämnet.

2 responses to “Det mest tragiska

  1. Hej, googlar runt och hittar ditt inlägg! Jag har skrivit en bok om den förlossningsdepression jag fick 2006, boken kommer ut i höst, och är du intresserad får du gärna läsa den! Inte för att bli känd, men för att sprida kunskap, det är därför jag skrivit och vill såklart nå ut till så många som möjligt!

    • Hej! Låter som en intressant bok! Jag läser den gärna men observera att den här bloggen ligger lite vilande så jag kan inte lova att den blir recenserad inom det närmaste! Mejla mig på fullbokhylla@yahoo.se om du vill ha adressen.

Kommentera

